Potovanja

Info

• Letni čas: pomlad

Vrednote

• Uživajte v: razgled, narava, turistična ponudba, divje živali
  • Naravne znamenitosti: potoki, reke
  • Urbane znamenitosti: cerkve, samostani, gradovi, mestni trgi, mostovi, spomeniki, kipi, stare zgradbe, stara mestna jedra

Potopis

Tradicionalno študentje družboslovne informatike vsake tri leta obiščejo inštitut ZUMA v Mannheimu v Nemčiji, kjer se pobližje spoznajo z njihovim in svojim bodočim delom. Na takšno pot smo se podali tudi letos ter si ob enem ogledali še tri lepa mesta, in sicer Salzburg v Avstriji ter Mannheim in Heidelberg v Nemčiji.

18. 3. 2006 - Salzburg

Po nekaj urah vožnje smo okrog pol enajste ure prispeli v Mozartovo mesto Salzburg. Avtobus nas je pripeljal v sam center in že v prvih korakih sem z zanimanjem začela občudovati mesto. Pogled mi je takoj padel na grad, številne stavbe in razgled z mostu. Kmalu smo našli Mozartovo rojstno hišo in že opazovali različne lepe podrobnosti mesta, kot je npr. spodnji okras.

Pot nas je vodila vse globlje v mesto, kjer smo poleg cerkva, kipov in zanimivih zgradb, v marsikaterem kotu tudi opazili krogle z različnimi motivi – tako da smo se na vsakem delu mesta spomnile na Mozarta. Veselo slikanje nam je prinesel tudi trg pri glavni katedrali ter rezidenca.

Seveda nam je pogled najprej padel na številne konjske vprege, ki so že čakale, da popeljejo ljudi po mestu. Še nekaj obiskov po trgovinicah, pregledovanje ter nakup raznih spominkov in dve uri v mestu sta minili kot bi mignil. Vsekakor sta bili premalo za pregled celotnega mesta, a nabrala sem dovolj utrinkov, da se bom v mesto sigurno še kdaj vrnila.

19. 3. 2006 - Pri hostlu

Po dolgih 12ih urah vožnje smo ob 20h zvečer le prispeli do našega hostla. Vse kar smo videli in čakali, je bila postelja. Sicer so nekateri žurerji vseeno odšli v mesto, a me smo v sobi še nekaj časa debatirale, kmalu pa nas je pobral spanec.

Naslednje jutro je sonce prijetno pokukalo v sobo. Spočite smo odšle v dopoldansko raziskovanje okolice hostla in kasneje tudi mesta Mannheim. Naš hostel je imel super lokacijo! Park nekaj korakov stran je bil prelep za jutranji sprehod, za občudovanje okolice in njenih živali (mirno nas je pozdravila veverička, nato se je začela sraka boriti za svojo pozornost).

19. 3. 2006 in 20. 3. 2006 - Mannheim

Mesto Mannheim smo odkrivale kar same. Občudovale smo zanimive zgradbe in nedeljsko mrtvo mesto – srečale smo mogoče 20 ljudi. Obhodile pa smo marsikaj! Najprej smo srečale veliko glavno železniško postajo. Nato smo poglede po velikem mestu začele obračati za turni cerkva. Ko smo odkrile prvo cerkev, nas je pot peljala še do gledališča, gimnazije ter lepega parka ob vodnem stolpu. Po dvournem potepanju po mestu se nam je prilegla topla kavica v bližnjem (celo odprtem v nedeljo) lokalu, kjer smo še nekaj časa posedale na toplem soncu.

Mesto smo raziskovale tudi v ponedeljek, ko smo zaključili z obiskom na Zumi. Razlika v primerjavi z nedeljo je bila očitna – velike množice ljudi, veliko prometa, odprte trgovine itd. Vmes smo srečale še mestno cerkev in večji mestni trg s spomenikom. Zanimiv je bil tudi bronasti spomenik sredi trga, kjer je posedala velika množica meščanov. Poleg njih pa še ogromni kupi smeti (saj delavci baje že šest tednov stavkajo). Čeprav utrujene, smo sicer zasmeteno mesto zapustile z lepimi spomini.

19. 3. 2006 - Heidelberg

Polne pričakovanj smo obiskale novo mesto – Heidelberg - in ni nas razočaralo! Že prvi pogledi skozi okno avtobusa so bili čudoviti. Poleg tega nam je bilo še vreme naklonjeno, tako da je tudi z njegovo pomočjo nastalo veliko lepih slik, utrinkov in spominov. Nekaj korakov od avtobusa in že smo se presenečene ozirale okoli. Vsaka zgradba je bila svojevrstna, različnih barv in nekaj posebnega.

Z navdušenjem smo slikale tudi dva stolpiča iz 2. svetovne vojne, ki sta bila vhod na most in torej vhod na prelep razgled po mestu vzdolž reke, razgled na grad ter pot do druge strani mesta in novih lepih zgradb. Potepanje po trgovinicah je bil le uvod v naš dan, katerega zanimivosti, ki jih bomo še videle, se še nismo zavedle. Kmalu smo začele odkrivati nove trge, cerkve, spomenike, raznolike ulice in pogled na grad (ki je bil ob prvem pogledu nanj naš pomemben cilj dneva) z marsikaterega dela mesta.

Samo vzpenjanje proti gradu je bilo čudovito, saj je bil z njim razgled na mesto vse lepši. Dve sta odšli v grad, dve pa sva se podali na grajski vrt. Sama nisem pričakovala, da bom tako presenečena nad njim. Ampak ko sva se po približno 10 minutnem vzpenjanju le pribili do njega, sem bila popolnoma navdušena. Zdelo se mi je, kot da se je odprl novi svet nad mestom! Prelepo je bilo in bi bilo prav škoda, če tega nebi videla. Čeprav je celotno mesto prečudovito, me je grajski vrt najbolj presenetil. Slika lahko prikaže le en utrinek čudovite atmosfere.

Želodec je bil vesel popoldanske juhice, mi pa še nekaj zadnjih sprehodov po ulicah in povratka na avtobus. Z utrujenimi nogami, a čudovitimi vtisi prelepega mesta nazaj v hostel.

20. 3. 2006 - Obisk ZUME v Mannheimu

Prišel je ponedeljek in zadnji dan naše ekskurzije, a obisk našega cilja potovanja, inštituta za metodološke analize ZUMA.

Nasproti sta nam prišli naši profesorici prof. Anuška Ferligoj in prof. Katja Lozar-Manfreda, ki sta nas spremljali tudi tekom celega dneva na inštitutu. Brez njiju verjetno našega obiska nebi bilo. Najprej so nas pogostili s čajem, kavo, sokovi, piškoti in še čim. Nato so nam predstavili sam inštitut, kateremu je sledilo več predstavitev tekom celega dneva. Podrobneje so nam prikazali njihovo delo, s čim se ukvarjajo ter na kakšen način opravljajo analize oz. le posamezne majhne, a pomembne delce samih raziskav. Če omenim teme našega dne in ljudi, ki so se trudili za nas (upam, da sem si vsa imena prav zapisala):

• g. Michael Brown: German general social survey; Central archive; National social survey of Germany; International social survey programme (ISSP); Improving questionnaires for intelectually comparative surveys – The use of probing questions
  • g. Wolfgang Neubahrt: Ranking vs. Rating in an online environment
  • ga. Nina Rother: The PIONEUR project – Migration inside of the EU
  • ga. M. Rexroth in g. P. Prüfer: Cognitive interviewing
  • g. Christof Wolf: German microdata lab (GML)
  • g. Matthias Ganninger: Sampling in cross-national survey (ESS)

Ta del Nemčije bom z veseljem še enkrat obiskala v družbi Bubija in mu razkazala številne znamenitosti in lepote tako mest kot narave.

Povezani prispevki

Zanimivosti

Salzburg, naše staro ime za mesto je Solnograd, je glavno mesto avtrijske zvezne dežele Salzburg. Ostanki naselbin segajo celo v dobo neolitik, ko so tu živeli Kelti. Kasneje so območje naselili Rimljani, ki so tu ustanovili mesto Juvavum. Mesto je v osmem stoletju dobilo ime Salzburg zaradi s soljo bogate reke. Sol so kasneje pridobivali iz solnih rudnikov. Ti rudniki so sedaj spremenjeni v muzeje, ki si jih je ob obisku mesta vredno ogledati. V mestu si lahko ogledamo številne znamenitosti. Že samo staro mestno jedro je zaradi svoje arhitekture znamenitost samo po sebi. V mestnem jedru pa lahko najdemo še Katedralo, frančiškansko cerkev, staro pokopališče Sv. PeterBenediktinski samostanRezidenco (palača). Tu lahko najdemo tudi rojstno hišo slavnega Mozarta ter njegovo rezidenco. Nad mestom leži trdnjava, sedaj spremenjena v muzej. Ogleda vredna je tudi palača Mirabell, še posebej parki okoli nje. Na obrobju mesta pa si je potrebno ogledati palačo Hellbrunn, parke okoli njega ter znane "vodne igre", ki jih je včasih prirejal njegov lastnik.

Mannheim je drugo največje mesto v nemški zvezi deželi Baden-Württemberg in največje mesto na področju rek Neckar in Ren (leži ob njunem sotočju), slednja mesto ločuje od sosednjega mesta Ludwigshafen. Mesto je v primerjavi z ostalimi Nemškimi mesti nenavadno v tem, da poti po centru mesta vodijo po vzorcu rešetk, imenovanih tudi Kvadrati (podobno kot več mest v S Ameriki). Glavna pot v centru mesta vodi do Univerze Mannheim, glavni mestni simbol pa predstavlja vodni stolp, lociran na V delu centra mesta, ki je hkrati tudi edini neporušen objekt v 2. svetovni vojni, ko je bil praktično uničen celoten center mesta. Mesto je tudi začetek in konec spominske poti Berthe Benz - prve osebe, ki je vozila avtomobil na dolgo razdaljo. Poleg že omenjenih znamenitosti v mestu lahko vidimo še Mannheimsko palačo, Luisenpark (eden najlepših parkov v Evropi), Nationaltheater (najstarejši "oder" v Nemčiji) in še nekaj drugih znamenitosti.

Heidelberg je mesto, ki leži v nemški zvezni deželi Baden-Württemberg ob reki Neckar. Prvi so to območje naselili Rimljani, katere so kasneje, okoli leta 260, premagale nemške čete. Ostanek iz rimskih časov predstavlja most čez reko Neckar. Kot leto ustanovitve mesta Heidelberg velja leto 1196, ko je bilo mesto prvič omenjeno v dokumentih. Začetki mesta, kakršnega poznamo danes, segajo v 5. stoletje. V 18. stoletju je bilo mesto, prvotno grajeno v gotskem stilu, prenovljeno v baročni stil. Staro mestno jedro je dolgo in ozko, s številnimi ozkimi ulicami. Z vsakega dela starega mesta se vidijo ruševine gradu Heidelberg, ki se z grajskim parkom, po katerem se je nekoč sprehajal tudi znani pesnik Johann von Goethe, razprostira nad mestom. Poleg glavnih znamenitosti (gradu, univerze in Poti filozofov) se je po mestu zaradi njegovih številnih čarov prijetno tudi le sprehoditi.