Potovanja

Info

• Letni čas: pomlad, poletje

Vrednote

• Uživajte v: razgled, narava, turistična ponudba
  • Naravne znamenitosti: jezero
  • Urbane znamenitosti: cerkve, samostani, galerije, gradovi, mestni trgi, muzeji, spomeniki, kipi, stare zgradbe, stara mestna jedra, vodnjaki

Potopis

20. 8. 2007 - Rudnik soli Hallein, keltska vas Salina in sprehod v stari del mesta Salzburg

V ranem jutru sva se odpravila na pot proti Avstriji, kjer so naju pričakale prve kaplje dežja. Vožnja po avtocesti je zaradi tega postala bolj zanimiva kot bi bila sicer. Ko sva se dokončno prebudila, sva ugotovila, da bi bilo potrebno načrt ogledov prilagoditi vremenu. Tako sva se odločila, da si bova najprej ogledala rudnik soli v vasi Bad Dürnberg, kamor sva prispela ob 8.30 uri. Ker se je rudnik odprl šele ob devetih, sva si v dežju ogledala keltsko vas v bližini.

Ogled rudnika, v katerega smo stopili oblečeni v bela zaščitna oblačila, je trajal dobro uro. V tem času so nama predstavili zgodovino izkopavanja soli. Del poti smo se peljali z vlakom, del z ladjo, del smo prehodili peš, dvakrat pa smo se tudi spustili po lesenih drčah. Sledil je nakup spominkov in nadaljevanje ogleda keltske vasi.

Pot naju je vodila naprej proti Salzburgu, na njej pa sva spoznavala zanimivo prometno ureditev. Po nekaj kilometrih iskanja sva že počivala na udobnih posteljah najinega hotela, avto pa se je hladil na zasebnem parkirišču. Ker je prišla ura kosila, sva se odpravila v bližnjo restavracijo na drago, a okusno kosilo.

Peš sva se odpravila na sprehod proti staremu mestnemu jedru, kjer sva prvič uporabila najini Salzburg karti in se z vzpenjačo popeljala na grad. Tu sva uživala v razgledu na mesto, kasneje pa tudi v ogledu gradu ter njegovih muzejev. Na gradu sva preživela celo popoldne in se okoli šeste ure spustila nazaj v mesto. Zaradi slabega, beri deževnega, vremena sva si staro mestno jedro ogledala bolj površno. Mrak naju je mimo uličnih umetnikov pregnal nazaj v hotel. Utrujene noge so nama bile hvaležne, televizija malo manj.

21. 8. 2007 - Park Mirabell, ogled starega dela mesta Salzburg in park Hellbrunn

Ker nama je od včerajšnjega dne ostalo še marsikaj neogledanega, sva hotel zapustila takoj po zajtrku. Avto sva parkirala v garažni hiši ob parku Mirabell. Park naju je očaral s svojo lepoto. Za vrtnice, vodnjake, grmičevje, škrate in kipe sva si vzela skoraj celo dopoldne. Sončno vreme je še dodatno polepšalo že tako lepe poglede.

Oglede sva nadaljevala v starem delu mesta, ki je od parka Mirabell oddaljen zgolj nekaj minut sprehoda. Sledila sva reki turistov in se znašla pred Mozartovo rojstno hišo. Poleg nje sva zagledala Muzej voščenih lutk, ki naju je popeljal skozi zgodovino Salzburga. Sledilo je slikanje že omenjene Mozartove rojstne hiše ter ogled muzeja v njej.

Pot naju je po ulici Getreidegasse vodila do konjušnice, od koder sva prišla na trg pred Rezidenco. Ogledala sva si znameniti vodnjak s konji, Mozartov spomenik, nato pa sva zavila v Rezidenco ter si ogledala galerijo s trenutno gostujočo razstavo Lepotica in zver. Ostali prostori so bili zaradi prireditev žal zaprti. Stopila sva še na teraso, ki nama je ponudila lep razgled na trg pred Rezidenco in trg pred katedralo.

Sledil je ogled katedrale, kjer se je turistov kar trlo. Poleg notranjosti sva si ogledala tudi muzej, kjer so razstavljene cerkvene dragocenosti. Ugotovila sva, da sva si pozabila ogledati staro Salzburško pokopališče s katakombami. Na srečo se je nahajalo v bližini, tako da sva kmalu občudovala starinske nagrobnike.

Želodca sta naju opomnila, da je čas kosila že davno mimo. Lakoto sva za silo potešila v McDonaldsu, poiskala avto in se odpravila proti Hellbrunnu. Tja sva prišla okoli 16. ure in ravno še ujela voden ogled vodnega parka. Park je umetelno delo. Poleg številnih skulptur in jezer, se v njem nahajajo posebna vodna presenečenja; od lutkovnega gledališča, ki ga poganja voda, na vodo delujočih maket ročnih delavnic, pa do osvežujočih kopeli.

Sledil je ogled živalskega vrta, do katerega sva se sprehodila kar iz parka Hellbrunn. Tu sva videla precej živali iz celega sveta, žal pa so nekatere živali že spale ali uživale pri večerji. Po uri in pol hoda sva se vrnila nazaj v Hellbrunn v upanju, da si bova lahko ogledala tudi grad, a so ga žal že uro nazaj zaprli. Pred nama je bila zato le še pot domov.

Povezani prispevki

Zanimivosti

Salzburg, naše staro ime za mesto je Solnograd, je glavno mesto avstrijske zvezne dežele Salzburg. Ostanki naselbin segajo celo v dobo neolitik, ko so tu živeli Kelti. Kasneje so območje naselili Rimljani, ki so tu ustanovili mesto Juvavum. Mesto je v osmem stoletju dobilo ime Salzburg zaradi s soljo bogate reke. Sol so kasneje pridobivali iz solnih rudnikov. Ti rudniki so sedaj spremenjeni v muzeje, ki si jih je ob obisku mesta vredno ogledati. V mestu si lahko ogledamo številne znamenitosti. Že samo staro mestno jedro je zaradi svoje arhitekture znamenitost samo po sebi. V mestnem jedru pa lahko najdemo še Katedralo, frančiškansko cerkev, staro pokopališče Sv. PeterBenediktinski samostanRezidenco (palača). Tu lahko najdemo tudi rojstno hišo slavnega Mozarta ter njegovo rezidenco. Nad mestom leži trdnjava, sedaj spremenjena v muzej. Ogleda vredna je tudi palača Mirabell, še posebej parki okoli nje. Na obrobju mesta pa si je potrebno ogledati palačo Hellbrunn, parke okoli njega ter znane "vodne igre", ki jih je včasih prirejal njegov lastnik.