Naslovna slika

Podrobnosti izleta

  • Trajanje: do pol dneva
  • Predlagan letni čas: jesen, zima

  • Uživajte v: razgled, mir

  • Naravne znamenitosti: brez
  • Urbane znamenitosti: cerkve, samostani, gradovi, mestni trgi, mostovi, muzeji, ruševine, stare zgradbe, stara mestna jedra, vodnjaki

Kazalo vsebine


1 1 1 1 1

Potopis

Avto smo pustili pri trgovskem centru (parkiranje je bilo med vikendom brezplačno). Po ozkih uličicah smo se sprehodili mimo Vrtomirjevega tunela do Glavnega trga, ki ga je leta 1953 uredil arhitekt Plečnik, dokončal pa arhitekt Bitenc. Njegov je tudi znameniti vodnjak na trgu, ki ga sestavljata dve koriti, med katerima je postavljen steber. Na njem so na eni strani upodobljeni razpoznavni elementi Kamnika (živalska koža za usnjarsko obrt, zobnik za kovinsko industrijo, nakovalo kot simbol kovaštva in znamenita kamniška majolika), na drugi strani pa se nahaja mestni grb.

Sledil je ogled Frančiškanskega samostana, ki ima na svojih zidovih ogleda vredne freske. Sprehodili smo se do Malega gradu, ki se nahaja na vzpetini sredi mesta. Sama vzpetina je bila glede na najdbe poseljena že v prazgodovini. V 11. stol. so grofje Orlamundški sezidali grad, ki je v 13. stol. dobil obzidje. V 15. stol. ga je uničil požar in nato še potres. Danes na tem mestu stoji razgledni stolp, še vedno pa so dobro ohranjene tudi ruševine celotnega poslopja. Tu stoji tudi ohranjena kapela z romanskim portalom, ki je bila prvič omenjena leta 1250. Z vzpetine smo občudovali tudi lep pogled na samo mesto in okolico.

Sledil je sprehod do mestnega pokopališča nasproti Malega gradu. Tu smo uživali v miru, razgledu in tudi zanimivemu portalu pred cerkvijo. Spustili smo se nazaj v mesto in prišli na železniško postajo, ki je bila zgrajena v letih 1939 in 1940 zaradi prihoda kralja Aleksanrda, ki je z njo prihajal na oddih v svoj dvorec. Zaradi tega je postala znana kot »Kraljev štacjon«. Pri postavitvi je ponovno sodeloval arhitekt Jože Plečnik, ki je za gradnjo uporabil značilna kamen in opeko. Z oblikami se je zgledoval po obliki tunela, ki poteka v bližini.

Od železniške postaje smo odšli proti gradu Zaprice. Na tej lokaciji je že v antični in srednjeveški dobi stal dvorec. Sredi 16. stol. je Jurij Lamberg zgradil nov grad, ki so ga v 18. stol. predelali. Od leta 1962 tu domuje Kamniški muzej. Vrnili smo se v center mesta in se sprehodili po slikoviti ulici z imenom Šutna. Ulica se ponaša s srednjeveško arhitekturo. Na trgu ulice stoji tudi cerkev Marijinega brezmadežnega spočetja iz leta 1734. Njena značilnost je samostojno stoječ zvonik, v njej pa hranijo tudi ene najstarejših orgel na Slovenskem iz leta 1980.

Mi smo v parku za cerkvijo pomalicali, nato pa si ogledali rojstno hišo generala Maistra. Za zaključek izleta smo si ogledali še most čez Nevljico, tudi eno izmed Plečnikovih del. V njegovi bližini so izkopali okostje mamuta. Sledil je še povratek do avtomobila in vožnja domov.

Povezani prispevki

Ni povezanih prispevkov.

Dostop

Gorenjsko avtocesto smo zapustili na izvozu Vodice. Peljali smo se skozi Moste in Komendo ter naprej proti Kamniku. Avto smo pustili na enem izmed označenih parkirišč (nekatera so plačljiva). Drugi možen dostop je prek Domžal in mimo Volčjega potoka.

Zanimivosti

Mesto Kamnik je s svojo lego južno od Kamniško – Savinjskih Alp največje mesto na Bistriški ravni, ki je del Ljubljanske kotline. Tu teče tudi reka Kamniška Bistrica, ki je v preteklosti omogočila razvoj številnih obrti.

V zgodovinskih zapisih se prvič omenja leta 1061 kot kraj. Konec 12. stol. je postal trg in okoli leta 1220 mesto. V tem času je dobil tudi obzidje in več stolpov. Poleg Ljubljane je bil dolgo časa najvplivnejše mesto dežele Kranjske. Imel je razvito kovaško in nožarsko obrt ter valjalnico suknja. Od 14. stol. je postal sedež deželnega sodišča. V 17. stol. je pričel z opustitvijo trgovske poti po Tuhinjski dolini propadati, hkrati pa so ga prizadeli tudi potresi in požari. V drugi polovici 19. stol. se je pričela razvijati industrija (smodnišnica, cementarna, tovarna kovinskih izdelkov Špalek). Leta 1891 se je z izgradnjo železniške proge Ljubljana – Kamnik mesto pričelo uveljavljati kot klimatsko zdravilišče, znano po Kneippovem načinu zdravljenja.

V Kamniku si je vredno ogledati glavno ulico Šutno, Glavni trg, Frančiškanski samostan, Mali in Stari Grad, cerkev Marije Brezmadežne, spomenik revoluciji ter rojstno hišo Rudolfa Maistra. V bližini se nahajata tudi Terme Snovik, znano termalno zdravilišče, in Arboretum Volčji potok, botanični vrt za lesnate rastline.

Zemljevid

5.4 km, 03:08:21

Galerija slik