Hribi

• Parkirišče: označeno parkirišče
  • Podlaga poti: makadamski kolovoz
  • Tip poti: označena pot
  • Značilnosti poti: ni učna pot, ni krožna pot

Vrednote

• Uživajte v: narava, turistična ponudba
  • Naravne znamenitosti: jezero
  • Urbane znamenitosti: cerkve, samostani, gradovi

Potopis

Pri vojašnici nas je pričakal prvi sneg, a tudi prvi led. Pot smo nadaljevali proti strelišču biatlonske proge, kjer pa je Podi prvič stopil na hladno belo podlago. Da nas ni zeblo, smo se hitro odpravili ob tekaški progi proti Planini Konjščica. Žal nas je ob koncu tekaške proge, kjer naj bi naša pot zavila proti desni in se rahlo spustila, čakal leden odsek. Rajši kot po tej poti smo se spustili v bližnjo grapo, da sva naredila nekaj fotografij Podija na snegu. Kljub vsemu smo se nato odločili nadaljevati pot proti Konjščici in odkrili, da je led samo na določenih delih kolovoza in se mu da izogniti.

Pot se vije rahlo navzdol, a spust skoraj ni opazen. V tako lepem, sončnem vremenu, kot smo ga imeli mi, so pogledi na Pokljuške gozdove prečudoviti. Sama pot je bila večinoma kopna, čeprav sem ter tja ledena in celo zasnežena. Bolj, ko je bilo sonce visoko na nebu, bolj je bila tudi blatna.

Ko smo tako po kakšne pol ure počasne hoje prispeli do križišča, smo se po nasvetu pohodnika odločili nadaljevati proti planini Konjščica v upanju, da bomo našli kako zasneženo področje. A že čez kakih 15 minut hoje so se načrti podrli. No podrl sem se jaz in to kar dvakrat zaporedoma, saj mi je spodrsnilo, nato pa sem si želel ogledati, kje mi je spodrsnilo in se ponovno znašel na tleh.

Kjer sem padel, sva pojedla malico, Podi pa se je napil vode. Nato smo se odločili za povratek kar po poti, po kateri smo prišli in hitro prišli nazaj na parkirišče. Zanimivo se nam je zdelo, kako da smo številne podrobnosti poti na poti tja zgrešili.

Ker je bila ura komaj dve popoldan, sva se z Bubiko odločila, da bova Podiju pokazala Blejsko jezero, ki je tega dne kar vabilo po slikanju. Race in voda so tako zanimale najinega kuža, da bi se kmalu znašel v vodi.

Ves zadovoljen, ker je pritegnil pozornost skoraj vsakega drugega obiskovalca Bleda, se kar ni želel premakniti z mesta poziranja, tako da celotnega jezera nismo obkrožili, a smo prehodili slabo polovico poti. Ker je sonce že zašlo za gorami, smo se odpravili proti avtu in domov.

Povezani prispevki

Dostop

Po gorenjski avtocesti se peljemo mimo Lesc in Radovljice, nato pa pri bencinski črpalki in hotelu zavijemo desno proti Bledu. Po glavni cesti zapeljemo na Bled in pri semaforju zavijemo desno – smer Pokljuka. Cesta se, ko pridemo iz Bleda ven prične vzpenjati. Ko prispemo na vrh strmine (Mrzli studenec) se peljemo naprej po planoti do vojašnice. Tam na parkirišču pustimo avto in mimo strelišča nadaljujemo pot peš. Vrnemo se po isti poti v Bled, kjer na enem od parkirišč pustimo avto. Plačilo parkirnine je skoraj povsod obvezno, čeprav se najdejo tudi "zastonjska" parkirišča, ki pa so ponavadi polno zasedena.

Zanimivosti

Pokljuka je gozdnata kraška planota v Julijskih Alpah. Na prvi pogled sicer njenega kraškega porekla niti ne opazimo, a med sprehodom po njenih povečini iglastih gozdovih kaj hitro opazimo značilne kraške pojave (vrtače, žlebiče, brezna). Med drevesi prevladuje smreka, sledijo pa jelka, macesen in listavci. Pokljuka je najbolj znana po svojih športnih aktivnostih in naravnih lepotah. Med njimi je poleg gozdov in planin treba omeniti tudi dostikrat spregledana visoka barja, ostanek ledne dobe. Poleti največ obiskovalcev privabijo zanimivi in raznoliki sprehodi in pohodi, pri čemer lahko vsak najde nekaj svoji težavnostni stopnji primernega. Pozimi pa je znana po svojih poligonih za smučarski tek, biatlon, možno pa je tudi smučanje tako po smučiščih kot izven njih.

Bled je naselje ob Blejskem jezeru. Zaradi svoje lege sodi med starejše, pa tudi najlepše in najbolj množično obiskane turistične kraje v Sloveniji. Turistično zelo zanimivo je predvsem jezero zaradi svoje naravne lepote med gorami. Na jezeru stoji Blejski otok s cerkvico, ob jezeru pa na vzpetini Blejski grad. Okoli jezera poteka sprehajalna pot, sprehajalci pa lahko izgubljene kalorije nadoknadijo ob kulinaričin znamenitosti - kremšniti.